zondag 22 maart - Reisverslag uit Fengyang, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu zondag 22 maart - Reisverslag uit Fengyang, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu

zondag 22 maart

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Maart 2015 | China, Fengyang

gisternacht en vannacht had ik flink last van mijn tennisarm, besloten om ipv massage accupunctuur te doen; (Dr. Lilly adviseerde me om het nog 2 of drie keer te doen, naast een tenniselleboog heb ik ook een frozen shoulder (ouderdom komt met gebreken)
na afloop kreeg ik er hete olie op en slaag; zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Elaine nam een massage op hetzelfde adres.(gevraagd bij het hostel)
we hadden het erover dat mensen in China heel oud kunnen worden en lang actief
(echt werkend) komt volgens dr. Lilly toch door de goede voeding; kruiden e.d.
vooraf uitgeslapen en in hetzelfde restaurant als gister ontbeten.
het is heel fijn dat Marrin met ons mee is en veel weet; alleen in China zal moeilijk zijn; daarom deed Dominique China ook via de green lions.
na een laatste rondje, de rugtassen gehaald en met de bus terug naar het 2e huis.
(eerst een bus naar de bus; toen 1,5 uur met een bus; en met een soort tuk tuk)
ik kijk mijn ogen uit bij alles wat ik zie; mensen die een heel stuk moeten lopen met een grote handkar, stalletjes langs de weg waarvan ik denk "daar rijden toch alleen auto's"
ouderen die helemaal krom zijn maar toch met juk of zware dingen sjouwen; hele oude fietsen en brommers (die bij ons niet zouden misstaan in een museum) en nieuwe; prachtige landschappen maar ook verwaarloosde stukken land; mensen in traditionele Chinese kleding en met Westerse kleding aan (soms hele korte rokjes en wankelend op te hoge hakken)
bij aankomt werden we super lief ontvangen door Isabella (die alles organiseert) en Isabella en Agnes (de Chinese begeleidsters) gelijk wasgoed in de wasmachine gedaan en ons geïnstalleerd in de slaapkamer hier (Elaine; Isabella; Agnes en ik)
hier is het gelukkig niet zo vochtig, aan het oosterse toilet (niet zitten maar een gat in de grond) zal ik wel moeten wennen, en het is midden in de stad dus best lawaaiig, maar dat went vast snel genoeg, internet hebben we hier alleen beneden en niet boven, dat is jammer; en dan heb ik hier ws ook geen what's up, alleen als ik beneden zit; mijn blog plaatsen is tot nu toe niet gelukt; maar wat klaag ik: ik ben in China!!!
na het eten lekker gewinkeld, we verblijven nu midden in de stad en hebben geen excursies meer vanuit de organisatie maar nu kunnen we onszelf best vermaken als we geen les geven of lessen voorbereiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

moeder van een dochter van 25 jaar; een zoon van 23 jaar en een zoon van 21 jaar. activiteitenbegeleidster bij zorgcentrum De Marke in Bergen (N-H)

Actief sinds 08 Maart 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 9075

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in China

Landen bezocht: