donderdag 26 maart; naar Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu donderdag 26 maart; naar Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu

donderdag 26 maart; naar Guilin

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Maart 2015 | China, Guilin

vandaag geen les te geven op school.
vanmorgen om 11 uur bij Miss. te gast geweest met Marem en Elin, we maakten samen dumplings: rondjes deeg; groenten en een beetje vlees erin en dichtmaken als bladerdeeg; dan stomen; heel lekker. en de traditionele oil tea
verse groene theebladeren; knoflook; gember en vis pletten met speciaal preparatiesetje daarvoor in een pan bakken in olie; water erbij en zeven boven een schaal; de 3e zeef beurt is de beste. (met de foto's word het duidelijker) heel leuk; ze leeft in een modern appartement en ik heb nog geen huis gezien in China dat schoner is als haar huis. en ruim en leuk ingericht. ze is lerares Engels en bevriend met Marem
het smaakte erg goed; we kregen zelfgemaakte rode wijn toe, sterk; zoet en lekker.
toen de rugzakken gehaald en 3 uur in de bus naar Guilin. een oude bus ditmaal, nogal vol mensen en wij zaten op een bank die loszat en voorover wipte bij een beetje stevig remmen (ha ha, tja dat hoort er ook bij, we konden er wel om lachen gelukkig; maakten geintjes dat we in de schietstoelen zaten speciaal voor buitenlanders en zo gelanceerd konden worden) eerst naar een hostel buiten de stad, maar Marem wist er een in het centrum, die is pas vernieuwd in modern Chinese stijl, heeft geen harde matrassen; een "echte" douche en w.c. voor ons vier persoons kamertje (wel stapelbedden) en een beetje privacy door de bedden aan 1 kant tegen de muur en een gordijntje ervoor, fijn!
de omgeving verkent; gegeten bij Mac Donald's en om de 2 tempels gelopen die goud en zilver verlicht waren, over een hele brug die er omheen ligt; mooi verlicht.
na de wandeling een spelletje gespeeld in het Hostel.
overmorgen gaat Elin naar huis, en dinsdag vertrekt Marim ook; Isabelle en Agnes stoppen ook, dat zal stil en vreemd voor me zijn, maar ik zie het maar als twee weken om in alle rust te kunnen bedenken wat ik met het geld ga doen wat ik gekregen heb van iedereen voor het weeshuis. omdat het weeshuisproject er niet meer is en ik gewoon nog geen dingen gezien heb waar echt behoefte aan is ga ik volgende week met de baas Isabella praten, dit adviseerde Marem mij. en ik ga ook in dat dorpje over de brug kijken of ik daar iets kan betekenen. er is mij al verteld dat men liever geen buitenlanders als extra op de schooltjes wil omdat dit de kinderen afleid, (we trekken ook veel aandacht merk ik) ik zie het nog wel, nu eerst maar lekker een weekend de toerist uithangen en lekker lol hebben met de anderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

moeder van een dochter van 25 jaar; een zoon van 23 jaar en een zoon van 21 jaar. activiteitenbegeleidster bij zorgcentrum De Marke in Bergen (N-H)

Actief sinds 08 Maart 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9080

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in China

Landen bezocht: