maandag 30 maart; naar primary school LianHua - Reisverslag uit Gongcheng, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu maandag 30 maart; naar primary school LianHua - Reisverslag uit Gongcheng, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu

maandag 30 maart; naar primary school LianHua

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 April 2015 | China, Gongcheng

vanmorgen de Chinese les voor westerlingen bijgewoond; geen succes; de groep (12) Duitsers die de lessen volgen zijn al zeker een half jaar bezig en begrijpen al heel wat, dat is veel te moeilijk voor mij, de volgende keren ga ik lessen voorbereiden voor primary school (in de plaats en genaamt: LianHua)
na de lunch even lekker gewandeld; het is lekker weer vandaag; dus even van profiteren.
om 2 uur reed Mr. Monk met Chloe (zij is mijn assistente bij het les geven, zij is Chinese); Marem; Siqi (zij maakte de afspraken met het schoolhoofd) en mij naar de school; het is nog een eindje verder; morgen worden we nog gebracht; vanaf dan gaan we met de bus heen; Chloe belt als we er zijn en dan komt iemand van school ons halen (het is nog een eindje van de bus af) terug mogen we mee rijden naar Guangzhou.
Het schoolhoofd; Siqi en Chloe bespraken alles (in het Chinees) dus ik voelde me wat onhandig, maar het komt wel goed. we gaan elke dag twee klassen les geven; vanaf mogen. dat lijkt weinig maar vergt nog best wat voorbereiding. we hebben lessen (met boeken) opgekregen; de les voor de oudste leerlingen gaat over een astronaut; lijkt me best moeilijk, maar we hebben het volgens het boekje voorbereid en gaan het morgen wel zien. de tweede les gaat over tegenstellingen (groot-klein; oud-jong) dat is beter voor te bereiden. we hebben het bij thuiskomst gelijk voorbereid; spannend; geen idee wat we kunnen verwachten.
Wel al even kennis gemaakt met de hoogste klas; Engels met een Chinees accent klinkt best vreemd en ik begrijp het niet altijd, dat zal moeilijk worden.
Ik kreeg de tip van Marem dat ik langzaam en luid moet spreken en proberen makkelijke zinnen te formuleren. ik ga mijn best doen.
s'avonds met een heel stel naar het bbq restaurant geweest, op de weg terug nog even met Tina gesproken over Greenway.

  • 02 April 2015 - 08:57

    Audrey Wokke:

    Hallo Sandra,

    Wat een prachtige ervaring weer! De reisverslagen worden elke week op de kabel tv in huis geplaatst!
    De tijd gata snel, voor je het weet zit je hier weer Bij Oma op Schoot, hahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

moeder van een dochter van 25 jaar; een zoon van 23 jaar en een zoon van 21 jaar. activiteitenbegeleidster bij zorgcentrum De Marke in Bergen (N-H)

Actief sinds 08 Maart 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 9133

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in China

Landen bezocht: