zondag 5 april - Reisverslag uit Yangzhou, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu zondag 5 april - Reisverslag uit Yangzhou, China van Sandra Schaaper - WaarBenJij.nu

zondag 5 april

Blijf op de hoogte en volg Sandra

06 April 2015 | China, Yangzhou

wow wat heerlijk; onze kamer had airconditioning, lekkere bedden en het was rustig,
lekker geslapen!!! in Gongcheng was het (vooral de laatste nacht) heel rumoerig op straat en erg heet. Vlakbij ontbeten we met Guilin noedels; daarna gingen Chloe en ik de omgeving verkennen en de hoed ophalen die zij gisteravond in het restaurant vergeten was, grappig af en toe herkende ik wat, af toe keek Chloe op haar navigatie.
ik zie hier zoveel dat ik gewoon de weg niet goed weet, het is dom, maar ik volg meestal gewoon; vandaag kon ik wel af en toe de weg wijzen in Jangzhou.
Chloe vertelde me over een beeld in de eetstraat, dat is een God voor het eten; en het grote beeld met het rode hoofd waarvan ik dacht dat vast een kwade man was, is juist een held; een generaal die vele mensen doodde om zijn vrienden te redden.
we gingen met de bus naar Jangzhou, vanwege het festival is het overal druk; de laatste bus van centraal naar hier was nokvol en heel lawaaiig; wij stapten op tijd in en hadden gelukkig een zitplaats; velen niet ik was blij dat we eruit konden. we hebben een hostel dat wat simpel is; wel een "westers toilet", in China moet je het toiletpapier of de doekjes die je meehebt; meestal is er geen toiletpapier, maar wel bij de kraan (als die er is) in een afvalbak gooien; niet in het toilet dan raakt deze verstopt
de douche hangt in dit hostel evengoed heel dicht boven de w.c., de bedden zijn hart en alles is wat habbie babbie, en.... we zitten op de zevende etage (ik heb al eerder gezegt dat ik hier veel moet trappenlopen) maar wel airco en een vrij rustige omgeving. Chloe boekte dit hostel omdat ze niet met vreemden op de kamer wilde; alleen wij 3 ha ha en wat denkt je 3 bedden naast elkaar en "de deugd" ligt in het midden; ik wilde tussen de Chinezen leven en slapen; dat doe ik nu letterlijk en figuurlijk.
gezellig naar het centrum gelopen eerst vis in bier bereid gegeten in een vrij chique restaurant; grappig; met deze Chinese meisjes doe ik wat meer duurdere dingen (zij kiezen het uit)
Toen naar Dr. Lilly voor accupunctuur; (en Chloe voor massage) zij pakte me flink aan met de korte massage van mijn schouder na de acupunctuur, pijnlijk! maar ik hoop dat het weer helpt.
en lekker shoppen; kalligrafie nagedaan op een soort vel waar je met water op kunt "verven" en dat met een Fohn weer weggaat. Chloe houdt niet van kleding kopen; Way leefde zich lekker uit; daar deed ik lekker aan mee; een jurk gekocht; en een hele mooi beeld van een Chinese vrouw (heel fijntjes; flink afgedongen mbv May en Chloe) het is in een piepschuimen doos ingepakt, ik hoop zo dat het heel blijft!!
Het was nokvol s'avonds in de winkelstraat; ovooorstelbaar!!
bij een Duitse bar nog iets gedronken met elkaar; de Duitse eigenaar vormt een soort compagnie met Amerikanen en andere Westersen die daar samen 15 panden bezitten (voornamelijk eten en drinken) hij woont hier en is getrouwd met een Chinese vrouw
(gewoon allemaal aan hem gevraagt) weer erg gezellig allemaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

moeder van een dochter van 25 jaar; een zoon van 23 jaar en een zoon van 21 jaar. activiteitenbegeleidster bij zorgcentrum De Marke in Bergen (N-H)

Actief sinds 08 Maart 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 9139

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in China

Landen bezocht: